12 listopada 2023

Dobre zarządzanie budżetem domowym

Co nam daje dobre zarządzanie budżetem domowym? To przede wszystkim szeroko rozumiane bezpieczeństwo nas i naszych najbliższych.  To, że dobre zarządzanie budżetem ma konkretny wpływ na nasze zdrowie potwierdza szereg badań.

 

Dobre zarządzanie budżetem domowym minimalizuje stres, pozwala skupić się na życiowych i zawodowych priorytetach, na rodzinie i na karierze. Zwiększa naszą wydajność w pracy, wpływa na zdolność do lepszego planowania czasu wolnego, wakacji, urlopów czy innych form relaksu. Znacząco poprawia zdolność koncentracji. Daje nam poczucie sprawczości i kontroli, spokój i satysfakcję. A wszystko to przekłada się wprost na nasze zdrowie. Potwierdza to szereg badań naukowych.

 

Dobre zarządzania budżetem domowym, a stres depresja, udar i nadciśnienie

 

Naukowcy z Northwestern University Feinberg School of Medicine w 2013 roku przeprowadzili badania, które dowiodły, że wysokie długi finansowe nie tylko podwyższają ciśnienia tętnicze, ale też pogarszają samopoczucie psychiczne i fizyczne. Jak wynika z artykułu opisującego badania, a opublikowanego w czasopiśmie „Social Science and Medicine”, naukowcy badali wpływ zaległości finansowych na zdrowie młodych Amerykanów. Wzięło udział ok. 8400 osób w wieku od 24 do 32 lat. Badania wykazały, że zadłużenie finansowe wpływa nie tylko na pogorszenie poczucia psychicznego, ale także zdrowia fizycznego. Przyczyniały się do wzmożonego stresu, zachowań depresyjnych, obniżonego samopoczucia oraz podwyższonego ciśnienia. A wszystko to może skutkować rozwinięciem się nadciśnienia tętniczego oraz może doprowadzić do udaru. Dodatkowo u osoby z wysokimi długami częściej, niż u innych występowały objawy typowe dla depresji.

 

Work life balance

 

Uporządkowane finanse, przewidywalne i zaplanowane wydatki czyli dobre zarządzanie budżetem domowym poprawia jakość naszego życia oraz znacząco poprawia work life balance czyli harmonię między życiem prywatnym i zawodowym. Jedyną drogą prowadzącą do tego celu jest edukacja i rozwój. Edukacja w obszarze zarządzania finansami i dobrego zarządzania budżetem domowym to nasza misja w Organizerze Zobowiązań. Jeśli odczuwasz potrzebę zmiany w tym obszarze, rozważ udział w naszym webinarze.

 

Budżet domowy - od czego zacząć?

 

Regularnie organizujemy webinary, których celem jest dobre zarządzanie budżetem domowym i podniesienie kompetencji w tym obszarze. Jak wygląda spotkanie z nami? 

 

Uczestniczki i uczestnicy webinarów dowiadują się:

 

  • w jaki sposób skutecznie rozpoznać swoje koszty życia;
  • czym są dziury w budżecie domowym i jak je odnajdywać;
  • jak ograniczyć niepotrzebne wydatki;
  • gdzie szukać oszczędności;
  • jak skutecznie planować budżet domowy;
  • jak w prosty sposób dzielić budżet domowy (dla singli, dla par i dla rodzin);
  • jak zarządzać swoimi zobowiązaniami finansowymi, ubezpieczeniami, oszczędnościami tak, by powiększały nasz budżet domowy (uczestnicy mogą liczyć także na umówienie indywidualnych konsultacji w tym obszarze);
  • jak szybko rozpoznać przemoc ekonomiczną i jak na nią reagować;
  • jak się skutecznie motywować do działania.

 

Nasz warsztat to bardzo praktyczna wiedza i konkretne umiejętności, które realnie poprawiają jakość naszego życia. Trwające ok. 1-1,5 godz. spotkanie to seria ciekawych i kształcących ćwiczeń, których opis każdy uczestnik otrzyma wcześniej mailem. Szkolenia prowadzi uznana ekspertka i edukatorka finansowa, certyfikowana Trenerka Mentalna, absolwentka Akademii Trenerów Mentalnych Online Izabela Kulesza https://izabelakulesza.pl/.

 

Jeśli jesteś zainteresowany udziałem w webinarze, nic prostszego. Po prostu napisz do nas, a my skontaktujemy się z Tobą w sprawie terminów i warunków udziału w spotkaniu.

Copyright © 2023 Organizer Zobowiązań sp. z o.o.  |  POLITYKA PRYWATNOŚCI  REGULAMIN

 

Organizer Zobowiązań Sp. z o.o. w Warszawie ul. Słomińskiego 17 lokal 18, 00-195 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 0001025088, NIP: 5252947635, kapitał zakładowy: 50 000,00 zł w całości opłacony.